Vanliga frågor och svar
Hur blir jag kund?
– Klicka på länken ”Kontakta mig” på startsidan, eller ring till växel 054-22 17 00 alternativt VD 054-22 17 01.
Kan vem som helst besöka Clarahälsan?
– Kontakt och beställning sker som regel via chef/arbetsgivare från företag som har avtal med Clarahälsan.
Kan jag som privatperson besöka Clarahälsan?
– Clarahälsan erbjuder vaccinering mot säsongsinfluensa och TBE för privatpersoner. Även läkarbesök för körkortsintyg eller ”Spårbunden trafik” i mån av tid.
Vilka avbokningsregler gäller på Clarahälsan?
– De flesta företag har avbokningsregel på 24-timmar, men undantag kan finnas. Kontrollera vad som gäller för ditt företag. Uteblivet besök eller sen avbokning debiteras.
Finns det tillgång till parkering på Clarahälsan?
– För området Fanfaren gäller två timmars fri parkering, därefter avgift via parkeringsapp (se skyltning).
Gäller högkostnadskort vid besök på Clarahälsan?
– Högkostnadskort får användas i de fall vi erhållit remiss från Region Värmland för arbetsrelaterade besvär.
Vad ska jag tänka på inför besöket?
– Ta med godkänd ID-handling.
Var hittar jag fakturaunderlaget?
– För att komma åt fakturaunderlaget behöver du anmäla dig till fakturaportalen, klicka på Kundportal på startsidan och välj sedan fakturaportal.